Dom Pomocy Społecznej

Menu

Wszystkie aktualności

Turnus rehabilitacyjny. SARBINOWO 2018 – 02-16.05.2018

Od kilku lat regularnie powracamy do naszego ukochanego Sarbinowa, zawsze miło spędzając tam czas i ciepło wspominając dwutygodniowy pobyt na turnusie rehabilitacyjnym. W tym roku także odwiedziliśmy Ośrodek Wypoczynkowo - Rehabilitacyjny BESKID.

Ale po kolei. Z Nasielska wyruszyliśmy 2 maja. O godz. 06:00 nasz autobus wyruszył spod bram naszego Domu, zabierając nas w słoneczną podróż nad Bałtyk. Na miejscu byliśmy o godz. 14:00. Po szybkim zakwaterowaniu i zjedzeniu pysznego obiadu udaliśmy się przywitać morze. Mimo pochmurnej pogody uśmiechy gościły na twarzach nas wszystkich. Wróciliśmy! I jest wspaniale! Szczególnie cieszyli się ci Mieszkańcy dla których był to pierwszy turnus rehabilitacyjny i pierwszy pobyt nad morzem w ogóle! Nie brakowało więc także szczerych łez wzruszenia…

W ciągu kolejnych dni często spacerowaliśmy po plaży. Korzystaliśmy z niezwykle pięknej, słonecznej pogody, dlatego długich spacerów nie brakowało. Chętni korzystali także z licznych okazji do opalania się na plaży lub na terenie Ośrodka przy basenie. Od czasu do czasu odwiedzaliśmy także miejskie stragany kupując barwne pamiątki.

5 maja w sobotni wieczór odbyła się zabawa przy ognisku, z muzyką na żywo i poczęstunkiem, z kolei w poniedziałek 7 maja wieczorek taneczny w kawiarni. Jak zawsze daliśmy się porwać gorącym tanecznym rytmom. Spotkania te jak zawsze były też okazją do zawarcia nowych serdecznych znajomości. Z kolei we wtorek 8 maja wybraliśmy się autokarem do Mielna, gdzie uczestniczyliśmy w rejsie statkiem po jeziorze Jamno. Tego samego dnia wieczorem chętni Mieszkańcy udali się do kawiarni Ośrodka BESKID na spotkanie z malarką i poetką Panią Ireną Kuncewicz. Atrakcjami kolejnych dni była wycieczka do Gospodarstwa Pszczelarskiego w Dygowie (gdzie uczestniczyliśmy w prelekcji na temat pszczelarstwa i roli pszczół w przyrodzie oraz w degustacji miodów), a także występ Stowarzyszenia „Lechici” z Koszalina w Koncercie Ludowym.

Z kolei 11 maja odbył się coroczny Bal Przebierańców, który jak zawsze na długo pozostanie w pamięci i sercach uczestników. Tym razem przebrania turnusowiczów były chyba jeszcze bardziej kolorowe i niesamowite. Na parkiecie bawiły się prawdziwe damy, Indianie i Indianki, marynarze, majtkowie, piraci, księżniczki, królowie, kowboje i kowbojki. Pojawił się także sam lucyfer i jedna przebojowa zakonnica, która wygrała nawet w konkursie na najlepsze przebranie! Wszyscy oni spotkali się na wspólnym pamiątkowym zdjęciu. Aby było co wspominać!

Lecz wszystko co dobre kiedyś się kończy. I tak w poniedziałek 14 maja odbyło się uroczyste zakończenie naszego dwutygodniowego turnusu w Sarbinowie. Nie brakowało oczywiście wielu słów podziękowań dla Pani Kierownik Ośrodka BESKID, Pani Dyrektor naszego Domu – Agaty Nowak, za zorganizowanie tego wyjazdu nad morze, a także (przede wszystkim) dla samych Mieszkańców, którzy otrzymali pamiątkowe dyplomy i upominki. Niezwykłą niespodzianką dla wszystkich zgromadzonych było odczytanie wiersza autorstwa jednej z Mieszkanek naszego Domu, w ciepłych słowach opisującego nasz tegoroczny turnus. Tego samego dnia wieczorem odbyło się ognisko, z zabawą taneczną przy muzyce na żywo, której towarzyszyła degustacja śledzi w wielu odsłonach i pieczonych ziemniaczków. We wtorek udaliśmy się na ostatni spacer aby pożegnać morze, a w środę pełni wrażeń, opaleni wróciliśmy do naszego Domu w Nasielsku.

• Witamy morze po przyjeździe do Sarbinowa.
  • Grupa schodzi na plażę.
  • Pierwsze zdjęcie grupowe na plaży.
  • Spacer brzegiem morza.
  • Zajęcia terapeutyczne w Ośrodku przy basenie.
  • Kolejny spacer po plaży.
  • Rejs statkiem po jeziorze Jamno. Wchodzimy na pokład.
  • Rejs statkiem po jeziorze Jamno.
  • Grupa nad morzem.
  • Ćwiczenia na siłowni w Ośrodku.
  • Wycieczka do Gospodarstwa Pszczelarskiego w Dygowie.
  • Bal Przebierańców. Nasi Mieszkańcy w przebraniach.
  • Tańce podczas Balu Przebierańców.
  • Bal Przebierańców. Zdjęcie grupowe uczestników Balu.
  • Uroczyste zakończenie naszego turnusu w Sarbinowie.
  • Bukiecik stokrotek od Mieszkańców dla Pani Dyrektor.
  • Ostatnia zabawa podczas turnusu.
  • Żegnamy morze. Zachód słońca nad Bałtykiem.

« wstecz

Intranet

Logowanie do intranetu:

Stopka strony

Rozmiar czcionki

Wersja o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.